Utama

وَظَلَّلْنَا عَلَيْكُمُ الْغَمَامَ وَأَنزَلْنَا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى كُلُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَمَا ظَلَمُونَا وَلَـكِن كَانُواْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ

Dan Kami naungi kamu dengan awan, dan Kami turunkan kepadamu "Manna" dan "Salwa". Makanlah dari makanan yang baik-baik yang telah Kami berikan kepadamu; dan tidaklah mereka menganiaya Kami akan tetapi merekalah yang menganiaya diri mereka sendiri.

Manna ialah: makanan manis sebagai madu. Salwa ialah: burung sebangsa puyuh.

Rawatan warisan zaman-berzaman secara Islamiah, Rohaniah dan Jasmaniah dengan penawar Al-kam-ah daripada Harbour Product, dengan izin Allah, mampu menyembuh dan mengubati seribu satu macam penyakit zahir dan batin. Jika sembuh itu adalah kehendak Allah, dan jika belum, itu juga adalah kehendak Allah. Tiada doktor, pakar atau bomoh di dunia ini mempunyai kehebatan untuk menyembuh apa sahaja penyakit dan sebagainya. Bukanlah ubat sebagai penawarnya. Tetapi semua itu adalah alsebabnya sahaja. Segala-galanya adalah kehendakNya yang nyata. Tiada tuhan selain Allah yang Maha pengasih lagi penyayang...


KANDUNGAN ZAT-ZAT ASAM DALAM JUS CENDAWAN MEKAH /AL-KAM-AH


1. Asam laktat = Asam laktat dalam kombucha berbentuk L(+). asam laktat penting bagi sistem pencernaan tubuh,ianya juga berfungsi melawan kanser.

2. Asam Asetat = Asam asetat dapat menghalang bakteria berbahaya sehingga sering digunakan sebagai pengawet,asam asetat juga merupakan komponen yang memberi aroma , dan rasa yang khas pada kombucha./ jus cendawan mekah.

3. Asam Malat = Asam malat penting dalam proses detoksifikasi tubuh

4. Asam Oksalat = Dapat berfungsi sebagai pengawet secara semulajadi dan juga membantu sel dalam memproduksi energi/ tenaga bagi tubuh. atau dikenali sebagai amino (Asam Awet Muda)

5. Asam Glukonat = Asam ini efektif/sesuai dalam infeksi/pengaruh yeast/jeragi seperti candida

6. Asam Butirat = Diproduksi oleh khamir dan bekerjasama melawan infeksi khamir dengan asam glukonat.

7. Asam Nukleat = Meningkatkan re-generasi sel yang baik dan sehat dalam tubuh badan manusia.ia nya juga baik bagi penjagaan kulit tubuh.